Het doel van je LinkedIn profiel is onder andere om gevonden te worden. Dit kan zijn door bestaand netwerk maar vooral ook door potentiële nieuwe klanten.
Om goed zichtbaar en vindbaar te zijn kun je gebruik maken van kernbegrippen. Dit zijn dé begrippen die betrekking hebben op jouw product of dienst.
Door deze begrippen 5-8 keer op je profiel te laten terugkomen kom je goed naar voren in een zoekopdracht. Je kunt hiermee het algoritme van LinkedIn enigszins beïnvloeden en zorgen dat je in een zoekresultaat hoger scoort.
Let op; dit moeten wel algemene kernbegrippen zijn en niet bedrijfsspecifiek. Hier zullen mensen tenslotte niet op gaan zoeken.
Hoe begin je met het vaststellen van jouw kernbegrippen?
Ga hier eens goed voor zitten en bedenk wat in de basis je business is. Wat levert meer dan 50% een bijdrage aan je omzet? Waar wil je juist meer omzet uit halen? Het gaat er nadrukkelijk niet om wat je gedaan hebt maar wat je nu of in de toekomst doet en wilt doen.
Vertaal dit in algemeen geformuleerde begrippen.
Kijkend naar mijn profiel zijn dit begrippen als LinkedIn, sollicitatietraining en vacatures: https://www.linkedin.com/in/jolandapranger/
Waar plaats je deze begrippen?
LinkedIn heeft ontzettend veel mogelijkheden en dus ook om je kernbegrippen in je profiel te verwerken. Dat begint al in je kopregel wat ook meteen een van de belangrijkste plekken is.
Bij het plaatsen van een bericht of in een zoekopdracht is je naam, profielfoto en kopregel namelijk altijd zichtbaar.
Daarnaast kun je je kernbegrippen vermelden in het infoveld en bij je diverse werkervaringen.
Wanneer je er voor zorgt bijvoorbeeld ook bij ‘aangeboden services’ en ‘vaardigheden’ passende aanvullende begrippen staan krijgen bezoekers van je profiel een goed en compleet beeld.
Wil je aan de slag met de kernbegrippen van je LinkedIn profiel en zorgen dat je daadwerkelijk gevonden wordt? Ik help je hier graag bij.
We gaan dan samen om de tafel om onder andere je kernbegrippen te bepalen en ze op de juiste manier in je profiel te verwerken.
Uiteraard pakken we ook andere onderdelen van je profiel aan en monitor ik na afloop of alles optimaal is ingezet.
Dit alles met maar 1 doel: Laat LinkedIn voor je werken!