Eventfotografie voor je bedrijf: werkt dat eigenlijk wel?

Bedrijfsfotografie: veel  mensen vinden dat toch eigenlijk gewoon heel saai klinken. Maar is dat wel zo, kan het niet gewoon ook heel leuk zijn? Ik zou zeggen van wel!

Maar hoe dan?

Ieder bedrijf heeft zo z’n eigen core-business, de bedrijfsactiviteiten die staan voor wat het bedrijf in kwestie hoofdzakelijk doet. En bij een flink aantal bedrijven zijn dat zaken als mensen iets leren, mensen vermaken of mensen ondersteunen: kortom ze doen iets waarbij een groep mensen bij elkaar is. Die bijeenkomsten zijn dus een prima gelegenheid voor eventfotografie, ze laten namelijk precies zien wat jouw bedrijf doet.

Met professionele foto’s heb je dan ijzersterk materiaal in handen om jouw doelgroep op een aansprekende manier kennis met je te laten maken. Maar misschien kan ik dat ’t beste laten zien met wat voorbeelden.

NBPO

De Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers wilde graag wat persoonlijker fotomateriaal voor de website en hun socials. Een van de dingen die ze doen is het opleiden van professional organizers. Een uitgelezen moment om te fotograferen is dus tijdens een opleidingsdag. En dan heb je dus eventfotografie. En het resultaat? Een goed beeld van de eigen docenten en de persoonlijke aanpak. Deze foto’s schoot ik al een poosje geleden, maar ze worden nog steeds goed gebruikt. Ik zie ze regelmatig langskomen op de socials, en hun doelgroep dus ook.

Een andere mooie gelegenheid om bij hen te fotograferen was een ledenbijeenkomst. Aansprekende foto’s van leden, sprekers en interactiemomenten maken als geen ander duidelijk waarom je je als professional organizer aan zou willen sluiten bij de NBPO.

Bibliotheek Waterland

Bibliotheken saai? Echt niet! De bibliotheek is véél meer dan een plek om boeken te lenen. Bibliotheek Waterland organiseert een waslijst aan activiteiten voor allerlei leeftijden en doelgroepen, en werkt samen met scholen en organisaties om de taalvaardigheid te bevorderen. En hoe kun je dat nou beter duidelijk maken dan met foto’s van al die leuke activiteiten? Dus ben ik regelmatig te vinden bij Peuterparty’s, in (school)bibliotheken, ben ik van de partij als een Voorleeskampioen in het zonnetje gezet wordt én fotografeer bij lezingen en signeersessies.

Je ziet het: bedrijfsfotografie is veel meer dan ongemakkelijke fotosessies die algemene foto’s opleveren. Het zorgt ervoor dat je op al je kanalen relevante content over jouw bedrijf kwijt kunt. Eventfotografie brengt bedrijven tot leven. Twijfel je of het ook iets voor jou is? Bel of mail me, dan bekijken we samen wat de beste manier is om jouw bedrijf in beeld te brengen.