Wanneer je als ondernemer actief bent op LinkedIn kan dit zijn met een bedrijfspagina maar vooral met je persoonlijke profiel. Uiteindelijk doen mensen tenslotte zaken met mensen.
Je persoonlijke profielpagina is leidend. Hoe goed scoort dan je persoonlijke profiel? Waar is ruimte voor verbetering?
Er is een tool die je hier inzicht in kan geven.
SSI
Wist je dat je op LinkedIn kunt zien hoe ‘goed’ je bezig bent met je profiel en het verdere gebruik van dit platform?
Hiervoor bestaat de Social Selling Index (SSI).
Zoals je hierboven kunt zien wordt er op 4 punten gemeten hoe je effectief je bent:
– Hoe je je professionele merk creëert; Is je LinkedIn profiel volledig, word je als deskundig gezien, ontvang je aanbevelingen
– Het vinden van de juiste personen; het zoeken van contacten, bekijken van profielen, ben je regelmatig actief op LinkedIn
– Uitwisselen van informatie; content delen, reageren op berichten
– Het opbouwen van relaties; connecties aangaan
In totaal zijn er 100 punten te verdelen (per onderdeel 25) en je ziet direct op welk onderdeel jij nog kunt verbeteren.
Een gemiddelde LinkedIn gebruiker zal 50+ scoren en wil je LinkedIn goed inzetten en hier meer uithalen kan je doel zijn om hier ruim boven te zitten.
Ook kun je wanneer je je SSI bekijkt zien hoe je ‘scoort’ ten opzichte van je netwerk en ten opzichte van je bedrijfstak.
Het lijkt er op dat je bij een hogere score meer bovenaan komt in zoekopdrachten en op tijdlijnen.
Zie het verder vooral als richtlijn en niet meer dan dat. Het is een momentopname en er zullen periodes zijn dat je actiever bent of nog geen gebruik hebt gemaakt van nieuwe mogelijkheden van LinkedIn.
Wil jij ook zien hoe goed je LinkedIn profiel scoort? Dat kan via deze link:
Social Selling Index | Sales Navigator (linkedin.com)
Zie je verbeterpunten of wil je op onderdelen beter scoren en kunnen wij je hierbij helpen? Neem dan contact met ons op!